Vart är världen på väg?

Ja den tanken slog mig under cykelturen hem från E, jag cyklar alltid samma väg och aldrig under mina år på cykelvägen har jag tänkt en sådan tanke. Förutom idag. Halvägs hem i närheten av rödljus svischar en bil förbi, hinner reflektera över att wow han hinner aldrig stanna vid rött., och mycket riktigt han kör iväg som en galning precis i samma veva som det blir rött. Hur tänkte man då? Det är inte alltid det hinner slå om till grönt när du närmar dig ett rödljus. Det var tur att cyklisten som precis fick grönt i samma veva var klok nog att stanna intill vägen.

Sak nummer två, jag fortsätter över korsningen och möter en liten tjej, kan hon vara typ elva? Ja hon såg inte gammal ut i alla fall. Ungefär samtidigt som jag cyklar förbi henne halar hon upp en cigg och drar ett långt bloss. Jag höll på att cykla omkull. Det är helt sinnessjukt vad det sjunker ner i åldrarna. Uscha.

Annars har kvällen varit fridfull, mat och spel hos E. Skön avslutning på ledigheten! Nu ser jag fram emot jobb fram tills söndag!

Massa skumma och konstiga frågor men på det hela ett helt ok spel. =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0