DAG 9; MIN TRO

Detta är ett svårt ämne att beröra för man kan tror på så många olika saker och hela ämnet med religon tror jag egentligen går ut på samma sak fast personerna de tror på förekommer i olika sammanhang.

Jag kan ärligt säga att jag inte tror på gud, jag tror inte det var en himmelsk man som skapade jorden. Jag tror helt enkelt inte på kristendomens skapelseberättelse.

Men.

Jag tror på liv efter döden, jag tror att själen föds på nytt och jag tror att vissa människor låter sin själ bli till änglar. Änglar som vakar över sina medmänniskor och hjälper dem i livets svåra skeden. Jag önskar att jag blir en ängel den dagen det är dags för mig att gå vidare.

Men det är svårt när man inte riktigt vet och det kanske det som tron är till för. Att vi inte riktigt ska veta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0