Me like champagne!



Wow, på lördag smäller det. Fredag åker jag upp mot Norrtälje för att möta upp mitt hjärtebarn Linda. Äntligen ses vi igen! =) Det är dags för Galapartaj. Klänningen är fixad, det som fattas är skor och väska. Hmm hur ska jag lösa detta? Torsdag kväll kommer bli packdag, kameran ska med, den nya blixten ska invigas, klänningar ska packas och skorna ska putsas. Det kommer bli en grym helg!

Annars har dagen inneburit tvätt och städ och lite matlagning. Jag har idag lagat fläskfilé med en god sås som jag gjorde själv och boil-in-bag ris. Haha, vad hade ni väntat er? Att jag skulle koka riset själv? Haha ja eller inte. Jag är iaf enormt stolt över mig själv att överhuvudtaget ha köpt kött hem till lägneheten. Och vet ni vad jag putsade den helt själv. Jag är nog inte helt komplett misslyckad i ett såkallat kök, det är helt enkelt bara brist på intresse. =) Men men jag gör framsteg. Me like! Snart kanske jag till och med skulle kunna bjuda på middag! =)

Ett annat dilemma som jag upplevde igår kväll är att mina älskade böcker är slut, vilket betyder att jag ikväll kommer att gå och lägga mig utan att läsa. Det stavas panik. Det stavas ångest. Det stavas sömnlöshet. Fan då, så illa som det låter är det inte, men jag vill gärna överdriva en smula. Jag kan självklart sova utan att läsa, men jag tycker en aning synd om mig själv och förbannar mig över att jag inte planerat ett bokköp innan de andra är slut. Fan igen.

Jösses, jag låter totalt knäpp. Men ibland är det bara svårt att förstå när man inte är som jag. Nej nu svamlar jag, dags att sluta. Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0