BITTER 3.0

Jag har insett att det inte är speciellt roligt att läsa om mitt liv i denna form, gå till jobbet, hem och sova, gå till jobbet med mera. Så jag har bestämmt mig för att bli en bitterblogg. Tio gånger roligare, tio gånger mer fantastisk. Inspirationen har jag fått av Nisse och Mini.

Så idag har jag bittrat ihopa över att dygnet enbart har 24 timmar, hur fan ska jag hinna? Packa, städa, dona, jobba, dricka shot innan kl 10 imorgon. Jag undrar egentligen vem fan det var som kom på att 24 timmar är det vi ska ha! Han eller hon kan ju aldrig i sitt liv lyft ett finger på ett arbete och de har säkert aldrig uppleft stressen som kommer med semester. Det är ett jävla skitliv vi lever i.

Men men som den positiva människan jag är så multitaskar jag nu grundligt, jag har min frukost i knät samtidigt som jag skriver detta, samtidigt som jag facebookar en fyndig status inför ikväll samtidigt som jag kollar mitt sparkonto samtidigt som jag gråter en skvätt för att det är tomt samtidigt som jag går igenom packningen samtidigt måste jag också röka en cigg.

Nej, det är på tiden att bli klar nu. Jag ser fram emot en fantastisk lördag på C&D och en ännu mera fantastisk vecka i Sälen. Jag ska dricka grogg, flörta hejdlöst med lammkött och besöka mitt gamla jobb. Jag ska även svischa ner för backen på min bräda i ren säsongsanda som den gamla säsongaren jag egentligen är.

Puss på du


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0