A FEW WORDS OF WISDOM

En lite början på en uppdatering om Öland. I sista sekund kom inbjudan och roadtripen var ett faktum. Äntligen fick jag se mitt Öland igen! Som jag längtat!

Fredag kväll bestod av timmars uppdatering över en flaska boudvar, som jag saknat mitt hjärtebarn.

Lördagmorgon började vi resan mot den årliga kräftskivan, den legendariska kräftskivan. Det bästa av allt är att vi inte körde fel utan kom fram utan 4 timmars försening! Me like!

Checkade in på pensionatet, drack kaffe med Skoog och Sofie innan det var dags att piffa och fixa inför kvällens middag!

Champagnen flödade och antal flaskor som gick har vi inte längre räkning på. Det blev en grym kväll som avslutades på Kalk.

Söndagen började med pizza i byxelkrok, gocart på Glabo och sen piff och fix innan vi började kvällens bravader på Kalk. Bussen hämtade upp oss och kvällen var nu officiellt igång. Kräftorna var godast på länge, champagnen lika så.
Snapsvisorna överlappade varandra, baren öppnade och hallonlaxen var ett faktum, tills den tog slut. En kaffe hanns med i mellan där...

Kräftskivan var återigen legendarisk och saknaden är fantastisk stor. Väldigt stor.

Redigerar nu 245 kort på oss alla och det tar sin tid. Lägger upp några få som ett smakprov, tills alla är klara...













































To be continued...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0