ELEGANT CRIME

Denise Rudberg har skapat sig en ny genre. Elegant Crime, kriminalhistorier i överklassmiljö som det så fint står beskrivet på baksidan.

Jag har alltid under alla år älskat hennes fantastiska chicklitt böcker som fått en att skratta så man gråter, som fått en att känna ren sorg rakt in i hjärtat, som fått en att känna igen sig själv i karaktärerna.

Även här lyckas hon skapa en bok med härliga personbeskrivningar och det känns som att man känner dem på riktigt. Historien i sig är också bra, men blev väldigt besviken på sista delen. Det kändes inte alls som ett genomtänkt slut utan mer som ett; fan, boken måste ta slut snart annars blir den för lång.

Eftersom hon är kung på chicklitt så kan hon bli kung på detta. Kommer tydligen flera som i en serie, jag ger även den en chans. Jag tror att det kan bli mer än bra...



Även om jag tyckte sluta var lite av en besvikelse så rekommenderar jag fortfarande boken. Läs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0