DAG 23; DET HÄR FÅR MIG ATT MÅ BÄTTRE

Är det egentligen någon som faktiskt innerst inne vet vad som får människor att må bättre? Alla är vi som alltid olika och jag kan nog helt ärligt inte sätta fingret på vad som exakt skulle få mina vänner att må bättre. Visst det låter säkert hemskt av mig men det är ju faktiskt sant. Jag kan för tillfället lindra smärta och sorg, jag kan för stunden få personen att tänka på något annat men jag är inte den som kan göra allt ogjort, jag är inte den som kan få det hela att bli bättre, jag kan inte få onda tankar att försvinna och jag kan inte laga ett trasigt hjärta.

Jag kan bara finnas där igenom allt.

För mig är det de där små, fina sakerna som får mig att må bättre. En snabbfika på ett mysigt kaffe, ett inspirerande sms, ett leende av en total främling, en kram, ett oanmält besök för att bara säga hej.

Små fina gester som betyder mer än allt, det får mig att må bättre. En filmkväll med Ben & Jerry´s är inte alls att förakta det heller, det gör ganska mycket det med men ibland väger dessa små saker över och gör det hela lite mer speciellt.




Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.

-Ghandi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0