1177

Jag bugar och bockar för god service.

Ringde sjukvårdsupplysningen tidigare idag och blev uppringd av en trevlig sjuksköterska, kommer dock ej ihåg vad dennes namn var. Hon var iaf trevlig och förstod precis mitt dilemma. Mitt halsont som vägrar ge med sig. Det är så jävla konstig då jag inte känner mig sjuk överhuvudtaget, ingen feber nej ingenting bara en svidande smärta i halsen. Fy fan. Fick iaf en tid på vårdcentralen imorgon vid kvart över åtta. Himla skönt, dock är det ju inte speciellt bra för min hypokondriska sida då jag tror jag har både det ena och det andra. Vi får väl se vad besöket imorgon utvisar. Hoppas på ett bra besked då jag ej har varken tid eller lust att vara skjukskriven eller något sådant. Dock vet jag med mig att farbror doktor kommer säga att det är dags att sluta röka.

Men men annars har dagen dock mest varit seg, och jag har gjort allt för att få dagen att gå fortare men utan positivt resultat. Har börjat brottas med mina framtidsplaner igen och det är dags att ta tag i det på riktigt. Men när ska jag ha tid? Kursen i bildbehandling startar imorgon, jag jobbar heltid i butiken och extrapass hela veckan som servis/bar. Jag drömmer om jobbet och jag drömmer om fler timmar på dygnet. Hinna? Inte hinna? Prioritera? Inte prioritera?

Jag vet att jag snart får krupp i denna stad och det kommer en tid när det är dags att lämna för gott. Tiden är snart inne, jag vet bara inte hur jag ska ta mig vidare. Jag lever stabilt och tryggt men behöver en push i rätt riktning. Hur? Var? När? Ja det är det jag inte vet.

Men det kommer, allt tar sin tid och nu är jag bara i inledningsfasen till vad som komma skall. Jag vet att det kommer bli så jävla bra. Frågan är bara när?
Jag fyller snart 26 år, det är dags att ta tag i livet. Jag vill inte sitta 80 år gammal och ångra alla saker jag gjorde och framförallt inte gjorde.

Det var allt. För nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0