DAG 27; MIN FAVORITPLATS

Det finns många platser runt om i värden som för mig betyder mycket, som för mig betyder allt. Det finns platser som är gömda i sorg och platser som dränks i lycka. Det är helt sjukt vad en plats egentligen kan betyda.

För mig är Sälen en sådan plats.

Det är där jag träffat vänner för livet, det är där jag fått en enorm erfarenhet av livet, jag har utvecklats, jag har jobbat, jag har druckit årgångschampagne, jag har lärt mig enormt mycket om vin och det är där jag fått mitt intresse för denna underbara dryck, jag har skrattat och gråtit, varit full och bakfull, firat födelsedagar och högtider.

Tre år är inte så lång tid, men när man befinner sig däruppe så känns en säsong på 6 månader som 6 år. Allt är så pass intensivt att en vecka är som ett halvår och en månad som ett år.

Charmigt eller inte, det är så livet är däruppe och det kan vara en orsak till att man år efter år åker tillbaka och det år man väl bestämmer sig för att stanna hemma så går det inte en dag utan att man längtar tillbaka...












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0