JOBB-SÖKAR-DJUNGEL

Jag summerar en väldigt bra dag! Då min extra anställning bringade ett lite mindre antal timmar inför framtiden så är jag nu igång med jobbsökandet på allvar. Allt händer ju av en anledning och de är inte mycket man kan göra åt det.

Men nu är situationen i rullning, a-kassan är underrättad, basinfo på ams är schemalagt, lite jobbtider framöver är fixat. Jag tycker det går bra nu. I allt detta har jag trots lite mindre motgångar försökt tänka positivt och ja jag har nog kanske inte varit mitt bästa jag men jag försöker. Och det är ju alltid något.

Men nu kan man verkligen säga att min dator överpresterat, den har gått och blivit slö och jävlig. Måtte den bara inte gå sönder nu, då kommer jag gråta på riktigt. Jag lovar. Den är ju min allra bästa vän just för tillfället. Vi äter frukost ihopa, läser bloggar ihopa och vi skickar runt cv till höger och vänster ihopa. Snälla söta PacBell, gå inte sönder!

DAGENS BÄSTA; Kaffe med J, min kära underbara vän som alltid säger något stöttande i situationer som känns jobbiga. I love you!

DAGENS SÄMSTA; Basinformation på arbetsförmedling. En information 8.30 (????) på morgonen om hur man söker jobb, hur man skriver ett cv och hur man gör med a-kassa. Jag vet exakt hur man söker jobb, jag vet exakt hur man söker a-kassa, och jag framförallt hur man går till väga när man skriver ett framgångsrikt cv. Jag förstår att den här informationen är viktig för många människor men jag har blivit tvingad till denna info 3 gånger redan, varje gång jag varit hemma mellan en säsong. JAG VET HUR MAN SÖKER JOBB!!!!!!!!!
Men jag tycker det är fruktansvärt onödigt.

Just det, jag skulle tänka positivt; Jag ser verkligen fram emot att spendera en timme en fredagsmorgon med lite grundinformation i hur man söker jobb. Jag tror det kan vara bra för mig. =) Ja, det blir till att sova när jag kommer hem efter den då man ska jobba hela natten lång. Varför, jo för att Mustasch gästar Club Tellus då!

Puss och godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0