SNART JULAFTON

Varje dag nu när jag jobbar så ser jag människor som springer runt i gallerian. Stressade till tusen med stirrig blick, påsar som hänger och inte ens ett ögonbick av lycka i ögonen. Why?

Julstressen är här som vanligt och jag hatar den. Jag tycker de är så synd att en ganska mysig helg ska förstöras av något så litet som julklappar. Har ordstävet "Det är tanken som räknas" försvunnit, och måste man varje jul lägga en hel förmögenhet på presenter som man kan ge varje dag året om?

Jag tycker synd om föräldrar som får utstå gråt och besvikelse när barnen inte har fått vad de vill ha. Bortskämda snorungar som tror att bara för att man skriver en lista så ska man få allt på den.

Nej tack. Idag hoppas jag få se glada människor med ett leende på läpparna. Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0