LUGNETS LYA

Lugnet har som rubriken säger flyttad in i min lägenhet. Den är nu fylld av studiero.

Eller jag önskar iaf...

Det är svårt att bryta vissa mönster men jag börjar sakta men säkert att behärska det. Tv:n är på, dock utan ljud. Datorn är igång, mest för ljusets skull.

Jag skulle kunna fortsätta i en evighet.

Hämtade ut mina böcker idag som jag beställt till skolan så nu kan jag söka all världens viner i en stor, tjock och fet atlas. Jag kan översätta alla ord som har med vin att göra till 6 olika språk i en vinordbok deluxe.

Jag kan även kombinera mat och dryck a´la Jamais nästa gång jag tänker ha middag här hemma. Jag undrar vilket vin man serverar till brända nachos eller till nudlar då mina kulinariska kunskaper inte riktigt är under betyget godkänd. Snarare "Fail with Distinction" enligt Wsets betygskala.

Skulle jag kanske gått en matlagningskurs först? Jag börjar undra lite...

Hann med en gofika med mina bästa grabbar. Ibland behöver man en paus och även om mackan vi beställde var hårdare än sten så gör det ingenting, det var fortfarande en gofika med mina bästa. Kaffet var dock exceptionellt gott, kanske kunde ana en doft av FairTrade där. =)

22.52, det är läggdags för länge sedan!



Jag skulle behöva dricka vin, dricka vin för fyllans skull.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0