SIGHTSEEING

I Fisksätra, ja mitt område heter så. Alla gator har fisknamn och allt förknippas med ja fisk. Området i sig är int speciellt stort men det syns tydligt att det är ett mindre bemedlat område. Här finna nog alla världens nationaliteter representerande och det är en uppsjö av barn. Vart du än tittar är det barn, barn och barn och en och annan tant med rullator.

Lokaliserade Ica idag och det är lika dyrt som hemma. Borde inte ett supermarket vara lite billigare än Ica Nära? Hmm, kanske blev dyrt då jag inhandlade en stekpanna och en kastrull också. Fick ju som sagt inte med mig speciellt mycket viktiga grejer som hör hemma i ett kök. Jag ångrar nu bittert att jag inte packade en väska till. Kaffebryggare, köksknic, osthyvel ja allr möjligt som man bara räknar med att det finns. Men men ska hem runt den 19:e så får väl ta med mig en väska till då.

En tallrik och en kaffekopp står ju högst upp på listan. Har fått min vardag att funka iaf, drack snabbkaffe i en merflaska idag, käkade pyttipanna ur en kastrull och klippte paprika och mozzarella med sax. Allt funkar, man får bara inte vara så kräsen.

Har pluggat menyerna idag, skrivit och läst och skrivit igen. Snart klar. Det är dags för dusch och sen ska jag förhoppnings vis se ett par avsnitt, men bara förhoppningsvis. Att ta internet geom teleluren gör ju att internet inte riktigt blir det snabbaste. Ett avsnitt som vanligtvis tankas hem på ett par minuter börhöver numera timmar för att bli klart. Hopplöst!

3 månader kommer gå förjävla fort, sätterigång med lägenhetsjakt redan nästa vecka med förhoppningar om en egen lägenhet lite närmare stadens centrum. =) Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0