STATION

Min första vecka på praktiken fick jag reda på att man typ går som nisse/runner/vagnbitch i cirka ett år innan man börjar på station!

Jag satte då mitt första mål! Innan dessa 8 veckor är slut ska jag gå själv på station! Det var ett rimligt mål just då!

Idag sitter jag på bussen hem till Fiskis glad, imponerad och stolt efter mitt första pass på station! Det tog mig 2 veckor! Jag är grym!

Lite kämpigt var det, en liten tår i ögonvrån skymtades! Men jag fixade det! Jag hade totalt sett mindre gäster än vad jag någonsin jobbat med förut men här är det så jävla många moment! Totalt sett håller jag i snitt 10 presentationer av drycken per bord där land och druvor, producent och vingård och såklart varför vi har valt vinet! På matsidan likaså, vart kommer köttet/firren ifrån, vem har fött upp/fiskat, vart och varför. Och då är det den korta varianten som man kör när det är mycket!

Måste tillägga att det finns ännu en avsmak och ex antal rätter på à la carten som presenteras likaväl.

Jag har så mycket info om allt i mitt huvud just nu att en tanke på resterande studier inte ens finns!

Men jag fixar det här galant och innerst i nne vet jag att oavsett vad som händer så löser det sig alltid! =)

Jag har under hösten lagt till mig ett jävlar annama och för att vara helt ärlig så hade jag gett upp för länge sen i'm jag inte hade gjort det!

Jag klarar till och med en hyra på 5lax utan inkomst! Och jag längtar tills den dagen jag äntligen börjar jobba på riktigt igen även om det är skönt att inse att pengar inte är allt så är det jävligt jobbigt att leva utan dem!

I det stora hela kommer 2012 att bli mitt år! Jag både vet och känner det! =)

En egobild för att förgylla detta egoinlägg lite till.



Kommentarer
Emsan

Satan i gatan vad du är grym!!!

Stolt kompis

2011-11-19 @ 15:26:19
URL: http://emsansliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0