Home Sweet Home

Hemma är fan bäst! Känslan som jag har när jag kommer hem är obeskrivbar. Jag älskar att komma hem, slå på tv:n, ta fram datorn och sen bara njuta av lugnet! =) Me like!

Har då precis kommit hem från jobbet, kvällen har varit mycket lugn så jag har faktiskt spenderat dagen till att städa, ja det finns alltid något man kan göra när man jobbar på en restaurang. Och har man någon dag idétorka så finns det alltid något man kan städa, som idag till exempel! =)

Nej det får bli ett kort inlägg, jag har tappat tråden och trodde jag hade något viktigt att dela med mig av. Men jag hade nog fel. Jag hör min säng ropa efter mig så jag tror det är dags att göra den sällskap.

Hade en underbar konversation idag med en bekant på jobbet. Ämnet var prestationsångest. Orimliga krav på sig själv. Man kan prata om det här ämnet i timmar och jag tycker det är helt jävla otroligt att man kan göra sig själv så illa. För man gör sig själv en otjänst genom att få sig själv att känna sig otillräcklig. Jag vet hur det känns, jag har fortfarande inte efter många många år fått bort min ångest. Den finns där, jämt och ständigt. Den finns där som en ond jävel på ena axeln som viskar in i örat dygnet runt. Hemska hemska tankeverksamhet! Men hur gör man, hur sänker man sina egna krav och hur hittar man känslan av att jag duger precis som jag är? Tåls att fundera på, jag har fortfarande inte hittat något svar även om det blir bättre för varje år som går!

Nej nu är det godnatt! Måste ladda batterierna inför imorgon, 9-22 står på schemat och eftersom jag inte riktigt får igång mobilbloggningen så kommer det inga inlägg för ens framåt kvällen! =)
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0