DAG 1; PRESENTERA MIG SJÄLV




Jag är jag. Jag är mig själv hela tiden. Jag är den jag vill vara. Jag är den jag behöver vara.

Eller?

Jag skulle säga nästan alltid. 75% av tiden är jag precis det, 25% av tiden är jag helt enkelt bara ett skal. En forntida varelse i skuggan av mitt rätta jag. Jag har lärt mig att livet inte är enkelt, det är inte heller lätt och speciellt inte en dans på rosor. Men om man bara gör sitt bästa, försöker göra sitt bästa så kommer man ganska långt.

Jag älskar litteratur, känslan av att öppna en nya bok och få orden att dansa framför mina ögon. Jag älskar foto, känslan av att fånga ett ögonblick i en bild gör mig lycklig. Jag älskar att vara ensam, känslan av att finna ro hela vägen in i själen är en stund av lycka.

Men.

Jag hatar känslan av ensamhet, att det inte finns någon som är där när man kommer hem. Jag hatar när människor försöker trycka ner mig och jag känner att de sakta lyckas och framförallt hatar jag känslan av att inte känna mig trygg.

Jag är jag. Jag är mig själv hela tiden. Jag är den jag vill vara. Jag är den jag behöver vara.

Jag är Jeanette.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0