DAG 29; MINA AMBITIONER

När man googlar ordet ambition får man upp förklaringen; Ambition är detsamma som en närapå ouppnålig målsättning.
När man slår upp samma ord i den svenska ordlistan får man en annan förklaring; Ambition är strävan, anspråk och sund ärelystnad.

Även om två helt olika källor säger två helt olika saker så känns det nästan som att de säger samma sak. Att ens ambitioner är ouppnåliga och att det är en strävan efter något man nog aldrig kommer att lyckas med. Jag tycker helt tvärtom. Mina ambitioner är inte ouppnåliga men självklart en strävan efter något som mycket väl kan bli bättre.

Jag har både ganska orealistiska drömmar men mina ambitioner är förnärvarande ganska realistiska. Eller ja egentligen vet jag inte om jag ens kan kalla det för ambitioner.

För tillfället står jag still i utvecklingen! Jag tappar kunskap, jag tappar tempo. Och jag är inte nöjd! Fan!

Mina ambitioner för framtiden är fortfrande samma. Jag jobbar mig fram tills den dagen då jag regitrerar mitt alldeles egna företag. Det kommer, jag vet bara inte när! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0