LYXMIDDAG?

Hann med en gofika på stan med mina bästa. Kaffe och jätteglass senare drog vi en repa på stan i jakt på något fint. Men ikke. Lyckan varade tydligen bara igår då jag fick med mig ett par snygga Replayheels för ynka 270 kr. Som hittat. I´m in love!

Middag ikväll blev ju en delikat fisk och skaldjurssoppa...



Det är nu jag ska försöka skryta om mina helt fantastiska matlagningskunskaper. Och dyrt och heligt svära på att den är gjord från scratch. Kokade fond imorse, handlande färsk fisk från fiskbilen, var ute i trädgårdslandet och håvade in lite paprikor jag odlat själv och ja ni förstår grejen.

För att göra er besvikna, soppan är färdig direkt från kyldisken, tror den heter Kelda. Räkorna kommer från frysdisken, skalade och klara. Paprikan är dock färsk, har till och med hackat den själv. =)

Persiljan, ja den finns i frysdisken för cirka 8 kr.

Lyxmiddag? Nja det kanske är att ta i, men jag blev mätt och belåten och det är huvudsaken i det hela. Sen att min fina middag är ett plock av färdig mat, ja vad fan gör det.

Någon gång i framtiden kanske jag lägger ut en bild på just en soppa som jag gjort alldeles själv! Jag betonar självklart ordet kanske här.

Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0