DAG 19; DETTA ÅNGRAR JAG

Jag brukar ofta säga att man ska gå igenom livet utan att känna ånger. För saker man kanske inte hunnit med, för saker man gjort, för saker man sagt och inte sagt.

Jag har under mina 25 år haft flera tillfällen då jag en tid har ångrat vad jag gjort och det är fortfrande nästan varje dag som jag ångrar saker jag sagt eller gjort. Men kanske inte för en längre tid...

Jag har under åren hanterat mina största ångerhändelser med vetskapen om att allt händer av en anledning. Hade jag inte gjort det så hade inte det hänt och då hade jag inte lärt mig det här.
Jag tror på att man lär sig av sina misstag till viss del, och jag tror att man alltid kommer känna viss ånger en tid efter, tills man är redo att lägga allt bakom sig. Jag tror inte riktigt på människor som i dagsläget säger att de aldrig ångrar något.

Självklart hoppas jag, som tidigare sagt också att jag den dagen det är dags att byta liv, inte känner någon ånger alls. Jag vill då kunna säga att jag levt mitt liv till fullo..


Ida Scott Taylor once wrote,
"Do not look back and grieve over the past, for it is gone. And do not be troubled about the future, for it has yet to come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0