DAG 25; EN FÖRSTA

bok som verkligen fick mitt intresse för böcker att växa är denna. Jag kommer ihåg att jag lånade den om och om igen i skolan och varje gång man väl skule läsa en bok så var det denna. Den var tjock, flera hundra sidor och jag vet att jag läste den i ett sträck.

Det var fängslande att trollbindas och jag visste redan då att mitt intresse för böcker skulle bestå. Det är min passion i livet, det är det här jag gör när jag ska koppla av, när jag ska tänka på annat, när jag behöver drömma mig bort till en annan värld, när jag behöver ro i själen, när jag bara vill vara jag, när jag är uttråkad, när jag vill ha glädje, när jag ska sova.

Jag har mina böcker att tacka för den enorma fantasi jag besitter, för den otroligt charmiga konsten att dagdrömma och mitt tålamod till att göra ingenting. En bok är som en vän, det är sällan man blir besviken och att en liten bok kan framkalla så mycket känslor på en och samma gång är helt jävla otroligt.

Jag är tacksam. Jag behöver aldrig i mitt liv ha tråkigt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0