STUDIETID

Egna studier, ja det gäller att ha självdisciplin för att ens få det att fungera! Hitills har det kanske inte gått med betyget MVG utan kanske mer ett svagt godkänt. Shame on me.

Jag kan inte förstå varför det faktiskt känns mer roligt att facebooka, wordfeuda och blogga istället för att fördjupa sig i vinets vackra värld. =)

Kanske för att min morgonritual alltid blir längre och längre för varje dag som går, ibland kan jag till och med önska att det aldrig blir lunchtid, middagstid och kväll. Jag vill leva kvar i morgontid. Det är härligt, det är fantastiskt skönt. Kaffet är varmt, datorn är på och skolböckerna, ja det ligger fortfarande långt ner i väskan utan en tanke på att plockas upp.

Jag ska bli bättre. Har min första tenta snart, vilket känns lite skrämmande men framförallt befriande. Det innebär intjänade poäng som gör att jag kanske snart inom rimlig framtid äntligen är berättigad studielån.

Skitsamhälle, jag är fortfarande bitter, arg och besviken. Pratade en stund med Emsan igår, vilket behövdes då jag faktiskt behövde lite stöd i denna svåra stund. Tack! Jag sa det att det kanske blir en period där jag får sälja av massa saker för att faktiskt klara mig igenom mina studier denna termin. Man gör vad man måste och min kloka vän sa att materiella ting faktiskt bara är materiella ting. De går att ersätta. Ja de gör faktiskt det...

Men som den prylbög jag är så känns det hårt...

Nä det är dags att plocka fram den positiva energi som jag vet att jag har där inne och framförallt är det dags att plocka fram mina skolböcker...





En helt vanlig dag i skolan...



En helt vanlig dag på jobbet...

LYCKA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0